אם כבר לפרסם- שיהיה בהתאם!

בואו נשים את כל הקלפים על השולחן- כולנו רוצים להרוויח כסף.
גם אם אנחנו מאוד אוהבים את מה שאנחנו עושים, גם אם זו שליחות- השורה התחתונה היא אם העסק רווחי או לא- אחרת לא משתלם לנו להמשיך ולתפעל אותו.
כל תהליך של שיווק, פרסום, קידום ויחסי ציבור מתחילתו וכל אורכו נועד להגביר מודעות בכדי שירכשו יותר!
הרבה עסקים קטנים נמנעים מתהליכים כאלה או אחרים בגלל העלות הכספית- אבל כמו שכבר כתבתי בפוסט קודם, בלי עלות לא מפרסמים- בלי שמפרסמים- אין לקוחות משלמים.... אז נכון, מדובר פה בהוצאה כספית אבל כל החוכמה בה היא שהיא (אמורה בעיקרון) מחזירה את עצמה!
כי אם מפרסמים נכון, ואפילו בעלויות נמוכות יחסית- ההשקעה משתלמת.

דבר ראשון (וגם על זה אתם מוזמנים לקרוא) אתם לא קהל היעד של עצמכם!
גם אם אתם לדוגמא פחות מתחברים לפייסבוק או לא אוהבים את האינסטגרם- אם קהל היעד שלכם שם- גם אתם צריכים להיות שם. ולא- דף לא פעיל זה לא מספיק ופוסט פעם בשבוע בשביל לסמן וי לא יעשה את העבודה. אם אתם לא מתחברים- קחו מישהו בראש שלכם שמבין ויודע ויכול לעשות את העבודה מבלי שתצטרכו כל היום להיות שם.
דבר שני- יד על הדופק!
חשוב לעקוב אחר טרנדים ואחר מה שהולך- גם מבחינת מוצרים, גם מבחינת טרנדים, גם מבחינת פעילויות שיווק וקידום. בין אם זו מדיה חברתית, כתבות תוכן, סרטונים- מה שהולך עכשיו זה מה שצריך לעשות בשביל להיות מוכרים.
דבר שלישי- נראות!
אל תתפשרו על המיתוג, התמונות, העיצוב- אם האתר שלכם לא מתאים לנייד ולא נגיש- איבדתם לקוחות. אם הפייסבוק שלכם לא מעוצב- איבדתם לקוחות. כל פעם שלקוח רואה אתכם- בכל מדיה אפשרית- זה כרטיס הביקור שלכם, הנראות הראשונית שלכם-תשקיעו בה. אם אין לכם כרטיס ביקור ישכחו אתכם לאחר הפגישה, אם אין לכם אתר לא ימצאו אתכם ברשת וימצאו את המתחרים או יותר גרוע- ימצאו אתכם ולא ייקחו אתכם בגלל נראות. כן, זה עד כדי כך חשוב!
דבר רביעי- נוכחות!
אם מחפשים את התחום שלכם בכללי או אתכם ספציפית- אתם צריכים להיות שם! תהיו במדיה החברתית, תכתבו, תתראיינו, תשתפו פעולה, תגיבו- תהיו בכל מקום שקשור ומתקשר אליכם ואל מה שאתם עושים בכדי שיזכרו את השם ויכירו אתכם.
דבר חמישי- תחסכו!
נכון, פרסום עולה כסף אבל יש המון מקומות שאפשר לקדם ולפרסם בהם ללא עלות. פורומים, אינדקסים, אתרי פרסום, קבוצות ודפים במדיה החברתית- כל אלה לא עולים כסף אבל בהחלט פלטפורמת פרסום רלוונטית.

כל אחד ואחת ממנהלי השיווק/קידום/פרסום ויחסי ציבור הכי טובים ומקצועיים שיש- פשוט מנסים, טועים, משנים ומשפרים... מסיקים מסקנות משמרים ומשפרים וממשיכים לנסות!

חן קרופניק-הבית להתפתחות

יחסי ציבור ותקשורת שיווקית. 

מצאו אותי בפייסבוק

עקבו אחרי באינסגטרם



תגובות