הביצה והתרנגולת- קידום ללא אמצעים


"מחפשת גרפיקאית למיתוג מחדש-במחיר סביר!"

"צריכה מישהי שתנהל לי את הפייסבוק אבל לא יקרנית..."

"מחפש כותב תוכן תותח! אבל במחיר הגיוני...."



בטוח שנתקלתם במודעות כאלה או דומות ברחבי הרשת ותהיתם כמוני מה הכוונה במחיר סביר/לא יקרנית/מחיר הגיוני. סביר להניח שגם התעצבנתם- שבאותו משפט מחפשים מישהו תות ומעולה שעושה עבודה מקצועית- אבל לוקח גרושים.

זה לא עובד ביחד! אם אתה זול- אתה לא יכול להיות מעולה. אבל אם אתה ממש מעולה- זה לא אומר שאתה חייב להיות יקר. ומה עושה מישהו שרוצה להגדיל את החשיפה, באמת צריך מיתוג מחדש, ניהול מדיה חברתית וכתיבת תוכן- בתור התחלה- אבל כל שקל שלו מחושב?

ככה זה אצל רוב העסקים הקטנים-

העניין הוא שללא תקציב קידום ראשוני- לא יהיה ניתן להתקדם והעסק יישאר תקוע במקום שכן בקידום ללא אמצעים מדובר במקרה של הביצה והתרנגולת- אם לא תשקיעו כסף לא תתקדמו ואם לא תתקדמו לא יהיה לכם תקציב להשקיע.

אז מה כן? יש לא מעט אפשרויות שהן ללא תקציב, אך דורשות השקעה וזמן. צריך ללמוד אותן ולבצע אותן נכון על מנת לראות את התוצאות, שהן יחסית מהירות
.

מדיה חברתית:

ערוצי המדיה החברתית הם חינמיים ופתוחים לכל. הם ערוץ חשיפה נהדר לכל שירות או מוצר. פייסבוק, לינקדין, אינסטגרם, יוטיוב- לכל מוצר ושירות יש לפחות שתי מדיות חברתיות שמתאימות לו.. הדגש הוא לתחזק את הערוצים האלה- להיות פעילים! להעלות מידע, לדאוג לתמונות אותנטיות, להיות פעילים בקבוצות, להיות זמינים לתגובות. כאשר יש ערוץ שאינו מתוחזק זה כמו לתת נייד ללקוח ולא לענות לו לטלפון כשהוא מתקשר אליכם. קחו לכם יום לעיון- למדו את הרשת, ובדקו מה פועל עבורכם. אין צורך ישר לשלם לפייסבוק על קידום ממומן או לשלם לדוגמנית באינסטגרם לצורך קידום רגע אחרי שפתחתם את העמוד. בדקו קודם את כל האפשרויות החינמיות העומדות לרשותכם- והן ממש לא מעטות!

כתיבה:

כתיבה לא עולה כסף. אבל היא בהחלט יכולה להביא לכם כסף- בצורה של עוקבים ולקוחות פוטנציאליים. המדיה מקדמת תוכן ואנשים מחפשים מה ואיפה לקרוא. לא תמיד צריך להמציא את הגלגל בנושאים אלא פשוט להיות מקוריים ועדכניים ולהביא את נקודת המבט שלכם. כתיבת כתבות לאתרים בתחום שלכם לצורך פרסום ופתיחת בלוג (מתוחזק ופעיל!) הם דרך חשיפה חינמית ויעילה.. הכינו רשימה של אתרים רלוונטיים, בדקו איך כותבים בהם, כתבו כתבה לדוגמא ופנו אל העורכים להציע את התוכן שלכם בעד טייטל ולינק.

אופליין:

בעולם ש99% ממנו מתקיים ברשת אנשים שוכחים לעיתים את האופליין. ומה הכוונה? זה טוב ונחמד שמכירים אתכם בפייסבוק אבל מה עם השכנים שלכם? הם יודעים מה אתם עושים? והמוכר במכולת? הוא גם יכול להמליץ עליכם! אל תוותרו על מפגשים אישיים, לדבר ולספר מה אתם עושים. להשתמש בווטסאפ של הבניין, לשוחח עם השכנים, להסתובב במרכז השכונתי. ככל שיותר יכירו אתכם מחוץ לרשת כך יתחברו אליכם יותר. הרשת החברתית היא לא המקור היחידי ללקוחות ולפעמים הם ממש מולכם. כל מה שעליכם לעשות זה להיות נחמדים, שירותיים, “למכור” ולזכור שכל אדם הוא לקוח פוטנציאלי.



נטוורקינג:

נכון שקבוצות גדולות השייכות לארגונים ארציים ועולמיים עולות לא מעט כסף במהלך השנה אבל אתם לא חייבים לרוץ ולהירשם. אפשר להסתובב בין כמה קבוצות, לשלם את מחיר ההשתתפות החד פעמי שהוא סמלי ביותר ולקבוע לאחר מכן פגישות עם שיתופי פעולה רלוונטיים.

והכי חשוב- כשאתם מכינים לעצמכם תכנית עבודה- חשבו את תקציב הקידום בתוכה. גם התקציב המינימאלי ביותר הוא תקציב! ברגע שתתייחסו אל ההוצאות כהוצאות עסקיות לצורך קידום העסק לא תרגישו שאתם מבזבזים כסף עוד לפני שהתחלתם להרוויח, אלא תרגישו שאתם מקדמים את העסק שלכם.

לא תמיד יודעים על מה להוציא את הכסף ומתי להתחיל לעשות קידום ממומן במדיה החברתית למשל. אז (גם) בשביל זה אני פה!

דברו איתי ונעשה סדר בתקציב!



חן קרופניק-הבית להתפתחות
יחסי ציבור ותקשורת שיווקית. 

מצאו אותי בפייסבוק
עקבו אחרי באינסגטרם














תגובות