על הפעם הראשונה

בכל פעם שהילדים שלי שואלים אותי שאלה, וזה לא משנה באיזה נושא ובני כמה הם- אני עונה הכי כנה שאני יכולה. כמובן שאני מתאימה את התשובה שלי לנושא ולגיל שלהם אבל אני עונה כמה שיותר מפורט וברור. הסיבה שלי היא ברורה- את המידע הם ישיגו כך או כל- אז לא כדאי שהם ישיגו אותו ממני? 
ככה הם גם ידעו שהם יכולים לסמוך עליי כי אני תמיד עונה ותמיד מהימנה, וגם ישיגו מידע אמין ונכון.

ככה זה גם בתחום המיניות, תחום בו רוב ההורים דווקא מתביישים או מתפדחים לדבר עליו עם הילדים שלהם. נכון, זה מעט מביך. אני זוכרת את השיחות עם אמא שלי בגיל ההתבגרות. 
מצד שני- זה כל כך חשוב! 
כמה שזה הביך אותי ידעתי שיש לי מבוגר אחראי לדבר איתו, לשאול ולשתף. ידעתי שאני מוגנת ושלא אעשה בחירות לא נכונות או אעמיד את עצמי במצבים מסוכנים כי אני מקבלת תשובה, מענה, תמיכה והסברים ומודעת למה מותר ומה אסור ואיך לומר לא ולא פחות חשוב- מתי.

ואיך זה מתקשר לעסקים?

כנות ומתן מידע אמין ונגיש חשוב בכל תחום בחיים וכך גם בתור אשת עסקים. 
אני תמיד אומרת את האמת, תמיד עונה ללקוחות- גם אם זה משהו שפחות נעים לומר. אני אומרת את דעתי (בצורה מסויגת כמובן), אני אמינה, מהימנה ודואגת למידע אובייקטיבי ולא רק מה שאני חושבת ורוצה. 
ככה הלקוחות שלי יודעים שהם יכולים לסמוך עליי ושאני תמיד לטובתם ותמיד הם יכולים להתייעץ ולקבל את המענה הכי אמיתי שיש ולא לחפש את התשובות במקום אחר או לדאוג שאני לא אובייקטיבית.


השבוע נתקלתי בספר " על הפעם הראשונה- המדריך לזוגיות בריאה מהפעם הראשונה" שכתבה מור קדר והדבר הראשון שעבר לי בראש זה- איך לא כתבו את זה קודם? ואיפה זה היה לפני 20 שנה? וברווווור שאני שומרת את זה לילדים שלי"
הספר כל כך כנה, פתוח, אמיתי וישיר- בדיוק מה שצריך בשיחה על הנושא הרגיש והכה חשוב הזה. 
הוא אמנם עוסק בתחום המיניות והזוגיות אבל אני כמובן גם לקחתי מזה עצות וטיפים להתנהלות עסקית- שאלונים, טיפים, הכוונה- כל אלה חשובים בחיים ולא רק בזוגיות של בני זוג אלא בכל מערכת יחסים- גם עם לקוחות.
זה אמנם ספר שמיועד לנוער, אבל חובה לכל הורה לקרוא.


מוזמנים להמשיך לעקוב אחריי בבלוג,
בלינקדין:Chen Krupnik


תגובות