רשומות

מציג פוסטים מתאריך ינואר, 2019

היכון, הכן, הצג!

תמונה
בעולם הויזואלי והקצר בזמן של היום הדרך הטובה ביותר להציג את עצמיכם בפגישה פוטנציאלית הוא מצגת. כן, אותה מצדת פאוור פוינט שלמדתם להכין אי שם בתיכון או בתחילת האוניברסיטה וגם אם לא למדתם- מדובר בתוכנה קלה להבנה ולשימוש וחשוב שתכירו אותה ותדעו איך להכין מצגת. אין צורך להכין מצגת ארוכה ומפוצצת באפקטים, אלא להשקיע במצגת מקצועית ומעוצבת שתעביר את המסר ללקוח במספר דקות- שזה כל מה שיש לו וזה כל מה שאתם צריכים. רגע לפני שאתם מתיישבים לגלות מחדש את כל נפלאות הפאוור פוינט, הנה מספר כללים שיסייעו לכם להכנת מצגת עסקית: זמן ההצגה: הממוצע במצגת הוא סלייד (תמונה) לדקה. אם יש לכם חמש דקות בלבד קחו בחשבון שבקושי תגיעו לסלייד השישי ולכן התאימו את כל המידע הרלוונטי (והרלוונטי בלבד!!) במספר הסליידים שיש לכם להראות בפגישה. המצגת היא המלווה: אתם לא מלווים את המצגת אלא היא מלווה אתכם, כלומר, אתה זה שמעביר את המצגת ואם מישהו אחר ינסה הוא לא יצליח כמוך. המצגת מציגה מידע כללי, נקודות חשובות שאתה צריך לזכור אבל לא מעבירה את המידע מילה במילה- אלא משמשת כקו מנחה. תבניות ו

אורגני זה לא רק ירקות. וזה מה שעובד היום במדיה.

תמונה
  אם גם אתם מרגישים האטה וירידה משמעותית במדיות החברתיות אתם לא לבד. העלייה בכמות המפרסמים והעובדה שקהל היעד נשאר פחות או יותר זהה- מקשים על הפרסום. תוסיפו לזה חברות גדולות שמוציאות אלפי ועשרות אלפי שקלים על קידום ממומן ובוטים שעושים לייקים ומורידים אותם רגע לאחר מכן, קשה להיחשף לקהל חדש. הרבה עסקים פונים לקידום ממומן אך האמת הוא שמדובר בפיתרון שלא תמיד מתאים לעסק קטן מכמה סיבות: 1.       הקידום יביא עוד לייקים אבל לאו דווקא עוד מעורבות. 2.       המדיה החברתית פועלת בעיקר על תוכן ועל תגובות ופחות על סימוני לייק ולבבות 3.       קמפיינים מביאים לחשיפה מיידית וגדולה ולאחר מכן לירידה משמעותית ומיידית. 4.       יש צורך בהמון סבלנות ולא מעט כסף לקמפיינים- לבדוק מה עובד. אז מה הפיתרון?   קידום אורגני. אורגני תמיד עבד, תמיד עובד וגם תמיד יעבוד. כי עם כל הכבוד לפרסומות ותוכן שיווקי- בסופו של דבר כל הרשתות בנויות על חברתי ועל תוכן מעניין. אז פשוט צריך לדעת לעניין ולמשוך את תשומת ליבו של הקהל הרלוונטי. נתחיל באודות ובפוסט הכרות: תוודאו שכל הפרטים

'צור קשר' (ונחזור אליך ב2029)

תמונה
בכל פעם שאני נתקלת במוצר או שירות חדש, או לאחר שפגשתי איש מקצוע שלא הכרתי קודם לכן-הדבר הראשון שאני עושה זה לחפש אותו ברשת. לא תמיד אני לוקחת כרטיס ביקור, לא תמיד אני זוכרת איפה שמרתי את כרטיס הביקור שלי ומבחינתי בשנת 2019 זה הכי הגיוני בעולם שאמצא את אותו נותן שירות ברשת. אבל זה לא מספיק להיות ברשת-זה לא מספיק שיש לכם אתר או עמוד פייסבוק עסקי או כל רשת חברתית אחרת- לא פחות חשוב זה שיופיעו בהם במקום בולט ובאופן ברור- כל פרטי ההתקשרות שלכם, בכדי שיהיה קל ליצור איתכם קשר . הסיבה היא פשוטה- אני יכולה לקום ולחפש את כרטיס הביקור שקיבלתי. אני אפילו יכולה לצלצל ל144 (כן, הם עוד קיימים!) ולבקש טלפון של חברה כלשהי. אבל הרבה יותר קל, זמין, ומהיר-ובהחלט יותר יעיל- לעשות שימוש בפרטי ההתקשרות שמצאתי ברשת. זאת, בהנחה שאכן מצאתי כאלה . ‘ צור הקשר’ הוא סוג של כרטיס ביקור ולקוח פוטנציאלי לא צריך לעבוד קשה, או לעבוד בכלל-על מנת למצוא איך להגיע אליכם. כמו כן,חשוב שתזכרו לענות וכמה שיותר מהר שכן אם יצרו איתכם קשר ולא עניתם זה ממש כמו שלקוח יכנס לחנות וישאל שאלה והמוכר יתעלם ממנו ויתעסק במ

לחם, חלב ושירות לקוחות ( אלו מוצרים בסיסיים!)

תמונה
היום קיבלתי שירות טוב. היתי ממש מרוצה! כמובן שפרגנתי במדיה החברתית, תייגתי והמלצתי. שיתפתי את המשפחה שלי והחברים ובערך עשיתי הכל בכדי שידעו מי נתן לי את השירות הטוב שקיבלתי ומה הוא בדיוק עשה שהיה כזה שירותי. אתם קולטים? קיבלתי שירות לקוחות טוב- שירות לקוחות שאמור להיות בסיסי וברור מאליו- ובמקום להגיד תודה ולקבל זאת כחלק מהשירות שמגיע לי- היתי מופתעת לטובה ודאגתי לפרגן כמה שיותר. אני בעד לפרגן וכמה שיותר- אבל אני בעד לקבל שירות טוב לא קשור לפרגון, פשוט כי אני לקוחה שמקבלת שירות. אני לא אמורה להיות מופתעת משירות לקוחות טוב. שירות לקוחות טוב הוא בסיסי! קחו לדוגמא מוקדנית במוקד שירות לקוחות של חברה גדולה. היא לא אחראית על מה שקורה בחברה וגם סביר להניח לא יכולה לסייע לי. אבל היא הפנים של החברה באותו הרגע והיא הדרך היחידה שלי לקשר עם החברה. השירות שלה צריך להיות קשוב, יעיל, מנומס ואדיב. בסיסי לא? אז לא. עסקים רבים משקיעים במיתוג, בנראות, בפרסום- אבל מפספסים ולפעמים בענק בשירות לקוחות. והכי גרוע- הם אפילו לא מודעים לכמה זה חשוב. שירות לקוחות טוב הוא בסיסי. והוא ק

דרך עקיפה לשיווק

תמונה
דרך עקיפה לקידום- שיווק עקיף, הוא אחת מהדרכים לחשוף מוצר או שירות והוא דרך נהדרת להגדיל חשיפה ולהביא קהל לקוחות רלוונטי. הוא יעיל, קל ומהיר יותר משיווק ישיר ובכל זאת רוב בעלי העסקים לא יודעים בכלל במה מדובר או ממעיטים בערכו. זה הזמן לעדכן אותם ואתכם- שיווק עקיף עובד מעולה! והוא דרך נהדרת לקידום מוצר או שירות. מה הכוונה בשיווק עקיף? הכוונה היא לכל אייטם, כתבה, שיתוף פעולה בו מוזכר המותג שלכם אך לא ישירות. כלומר- אם חברתם למעצבת שמלות בשביל הפקה והמותג שלכם הוא איפור- ההפקה היא של השמלות לא שלכם אבל אתם תקבלו- תמונות, חשיפה לקהל ואזכור שם המותג . אם למשל יש לכם עסק של בגדי תינוקות אתם יכולים לפרסם כתבה על איך להלביש תינוק באתר הורות ראשונית עם תמונות של המותג וכמובן קרדיט ואפילו לינק. וזה בלי להזכיר את שם המותג ולהמליץ לאימהות ללבוש את הבגדים שאתם מייצרים . יש עוד המון דוגמאות- אבל בעיקרון השיווק העקיף הוא להכניס את המותג שלכם, בין אם שירות או מוצר דרך כתבה או הדרכה או בשיתוף פעולה. זה לא עולה כסף, זה בהחלט מגדיל את החשיפה שלכם וגם מייצר שיתופי פעולה חדשים והכרויות

הפייסבוק לא עובד לי....

תמונה
כבר חמש שנים שאני מנהלת את המשרד שלי. כבר חמש שנים שיש לי דף פייסבוק אישי ועסקי. ורק פעמיים עשיתי קידום ממומן. וגם הוא היה מתוכנן מראש ובעיקר ניסיון. ולמה זה? כי אני חיה בפייסבוק. לא מפרסמת בו, לו עובדת בו- אלא חיה בו. מסתובבת בו כמו ברחוב, משתפת ומשתתפת כמו בקבוצות נטוורקינג, מביאה לקוחות, פוגשת אנשים (אפילו יוצאת לדייטים 😊 ) ואתם יודעים מה? זה עובד! ולא רק לי, אלא גם לכאלה שאני מנהלת להם את העמוד. כי במקביל לניהול העמוד אני גם מלמדת ומסבירה מה חשוב בכדי שיוכלו לעשות זאת בעצמם. לאחרונה כל הלקוחות שמגיעים אליי מגיעים עם אותה אג'נדה ואותן שאלות כאילו כולם הורידו קובץ זהה, או הקשיבו לאותה הרצאה. הפייסבוק יש לו אמנם חוקים (שמשתנים כל רגע וחשוב לעקוב) אבל הוא בעיקר מדיה חברתית! כלומר- הוא לא לוח פרסום, הוא לא לוח מכירה, והוא בטח לא נועד להביא לקוחות שקונים. הוא לא מביא אותם- הם באים לבד. וגם אם תעבדו לפי כל החוקים ותסמנו וי על כל מה שלמדתם בקורסים שעברתם- זה לא יעבוד פרפקט . ולמה זה? 1.       כי החוקים שלו משתנים בכל רגע ומתעדכנים 2.       כי יש הרבה יותר מפ

אם כבר לפרסם- שיהיה בהתאם!

תמונה
בואו נשים את כל הקלפים על השולחן- כולנו רוצים להרוויח כסף. גם אם אנחנו מאוד אוהבים את מה שאנחנו עושים, גם אם זו שליחות- השורה התחתונה היא אם העסק רווחי או לא- אחרת לא משתלם לנו להמשיך ולתפעל אותו. כל תהליך של שיווק, פרסום, קידום ויחסי ציבור מתחילתו וכל אורכו נועד להגביר מודעות בכדי שירכשו יותר! הרבה עסקים קטנים נמנעים מתהליכים כאלה או אחרים בגלל העלות הכספית- אבל כמו שכבר כתבתי בפוסט קודם , בלי עלות לא מפרסמים- בלי שמפרסמים- אין לקוחות משלמים.... אז נכון, מדובר פה בהוצאה כספית אבל כל החוכמה בה היא שהיא (אמורה בעיקרון) מחזירה את עצמה! כי אם מפרסמים נכון, ואפילו בעלויות נמוכות יחסית- ההשקעה משתלמת. דבר ראשון ( וגם על זה אתם מוזמנים לקרוא ) אתם לא קהל היעד של עצמכם! גם אם אתם לדוגמא פחות מתחברים לפייסבוק או לא אוהבים את האינסטגרם- אם קהל היעד שלכם שם- גם אתם צריכים להיות שם. ולא- דף לא פעיל זה לא מספיק ופוסט פעם בשבוע בשביל לסמן וי לא יעשה את העבודה. אם אתם לא מתחברים- קחו מישהו בראש שלכם שמבין ויודע ויכול לעשות את העבודה מבלי שתצטרכו כל היום להיות שם.

אתם לא הלקוחות של עצמכם , אז איך מדייקים את קהל היעד?

תמונה
אחד המשפטים שמנחים אותי כאשר אני מכינה תכנית ללקוח חדש וגם לעצמי- זה שאני לא הלקוחה של עצמי. כלומר- מה שאני אוהבת לא בטוח הלקוח יאהב, ומה שאני לא אוהבת לא בטוח שמפריע באותה מידה ללקוח. ולמה זה כל כך חשוב? כי אני לא מוכרת לעצמי. אני מוכרת ללקוח. ולכן, כשאני מפרסמת, משווקת, עושה יחסי ציבור- אני כל הזמן צריכה לחשוב בתור הלקוח ולא בתור עצמי כלקוחה . לדוגמא- יש שלא אוהבים ניוזלטרים, אז הם נמנעים מלכתוב אותם. לא רוצים לשלוח ללקוחות שלהם, לא רוצים להעמיס להם על המייל. אבל ניוזלטר הוא דרך שיווקית נהדרת להעביר מידע להגדיל את רשימת התפוצה- לשווק סדנאות מבצעים וכדומה. וגם תמיד יש את האפשרות להסיר את עצמך מרשימת התפוצה ולא לקבל יותר מידע. מה כן חשוב? לוודא שניוזלטר זה אכן רלוונטי לקהל היעד שלכם ולהקפיד על ניוזלטר קצר, ענייני ורלוונטי . אבל רגע! לפני שאתם ממהרים לכתוב ניוזלטר ולהפיץ אותו, ואחרי שאתם מסיימים להתעצבן על עצמיכם שאתם לא מקפידים ברשימת תפוצה (אף פעם לא מאוחר להתחיל!) קודם כל מגדירים את קהל היעד: למי אתם מוכרים? למי אתם משווקים ומקדמים? מי אתם רוצים שיקנה את המוצר שלכם