דרך עקיפה לשיווק


דרך עקיפה לקידום- שיווק עקיף, הוא אחת מהדרכים לחשוף מוצר או שירות והוא דרך נהדרת להגדיל חשיפה ולהביא קהל לקוחות רלוונטי. הוא יעיל, קל ומהיר יותר משיווק ישיר ובכל זאת רוב בעלי העסקים לא יודעים בכלל במה מדובר או ממעיטים בערכו.

זה הזמן לעדכן אותם ואתכם- שיווק עקיף עובד מעולה! והוא דרך נהדרת לקידום מוצר או שירות.


מה הכוונה בשיווק עקיף?

הכוונה היא לכל אייטם, כתבה, שיתוף פעולה בו מוזכר המותג שלכם אך לא ישירות. כלומר- אם חברתם למעצבת שמלות בשביל הפקה והמותג שלכם הוא איפור- ההפקה היא של השמלות לא שלכם אבל אתם תקבלו- תמונות, חשיפה לקהל ואזכור שם המותג.

אם למשל יש לכם עסק של בגדי תינוקות אתם יכולים לפרסם כתבה על איך להלביש תינוק באתר הורות ראשונית עם תמונות של המותג וכמובן קרדיט ואפילו לינק. וזה בלי להזכיר את שם המותג ולהמליץ לאימהות ללבוש את הבגדים שאתם מייצרים.

יש עוד המון דוגמאות- אבל בעיקרון השיווק העקיף הוא להכניס את המותג שלכם, בין אם שירות או מוצר דרך כתבה או הדרכה או בשיתוף פעולה. זה לא עולה כסף, זה בהחלט מגדיל את החשיפה שלכם וגם מייצר שיתופי פעולה חדשים והכרויות עם אנשים וזה תמיד טוב.

אז למה אנשי עסקים ממעיטים כל כך בערכו?

רוב האנשים התרגלו לקדם את המוצר שלהם ישירות באייטם כך שנדמה להם שלכתוב כתבה עליו רק עם אזכור או לינק או תמונה לא תעשה את העבודה טוב מספיק. אז קודם כל אני מזכירה- זה לא עולה כסף. ואני בעד להשתמש בכל דרך שיווק, קידום ופרסום אם היא בחינם כי אין לנו מה להפסיד- להיפך, נוכל רק להרוויח.

בנוסף, המוח שלנו קולט מידע אפילו מבלי שנתכוון לכך. אני יכולה לקרוא כתבה מסוימת ולקלוט את התמונה שפורסמה בה מבלי לתת עליה את הדעת אבל כשאראה את התמונה שוב במקום כלשהו- זה כבר יתפוס לי את תשומת הלב וארצה לדעת של מי ומה היא.  כמו כן, אם קראנו כתבה מעניינת- נרצה לדעת מי כתב אותה. ואז נחפש מידע על אותו כתב/ת ונגיע לשירות ולמוצר שלהם.

דרך שיווק עקיף אפשר לקדם מוצרים, פעילויות, שירותים- כל מה שצריך הוא לייצר תוכן איכותי ורלוונטי לקריאה והוא כבר יחשוף אתכם לקהל היעד הרלוונטי.

שיווק עקיף מספק תוכן וערך נוסף והוא לעיתים יותר יעיל מפרסומת. קחו לדוגמא מקומון- אפשר לשלם ולפרסם בו, ואפשר לכתוב בו טור קבוע- תוכן איכותי ורלוונטי ולא מכירתי ובכך לעניין את קהל הקוראים הרלוונטי ו"למכור" את המוצר.

כתבות אם אתם רוצים לפרסם- בחרו בפרסומת. אם אתם רוצים לתת מעבר ובנוסף- כתבו אייטם או כתבה רלוונטית ושתפו פעולה וכמה שיותר.

וכרגיל, אני פה לעשות לכם רשימה מסודרת של כל דרכי השיווק העקיף הרלוונטיות עבורכם.


חן קרופניק-הבית להתפתחות

יחסי ציבור ותקשורת שיווקית. 

מצאו אותי בפייסבוק

עקבו אחרי באינסגטרם





תגובות