לעשות מהלימון פאי לימון מושקע (או איך להתמודד עם המשבר)

אין ספק המגפה שפקדה אותנו וההוראות שמתווספות בכל יום גורמות ללחץ, חרדה וגם הפסד עבודה אצל לא מעט עסקים- בעיקר עצמאיים. נכון, לא להכל יש פיתרון- ורובנו נספוג מכה כלכלית קשה והפסדים אבל אפשר להיכנס ללחץ ואז להביא את עצמנו להפסד כלכלי גדול יותר, או להתמודד עם המצב- עד כמה שניתן.
Acid, Bitter, Bright, Citric, Citrus
מעצם היותי אופטימית אני בוחרת להתמודד עם המצב ולא לעשות מהלימון לימונדה אלא לאפות ממנו פאי לימון מושקע. ומתוקף היותי כזו שאוהבת לתרום כמה שיותר מהידע שלה, מהיכולות שלה באופן קבוע בכלל ובמצבים שכאלה בפרט- הנה כמה טיפים ועצות לכל מי שיש לו עסק קטן ורוצה לדעת איך לצלוח את התקופה הקרובה.

תעשו סדר בניירת ובנתונים:
נכון, זו לא חוכמה עכשיו לבוא ולהגיד לכם שהיתם צריכים לעבוד במסודר ולעבוד קדימה כשהמצב כבר כזה. אבל זו כן חוכמה ללמוד לקח ולעשות סדר מעכשיו. שבו על כל הניירת שלכם הוצאות והכנסות ובדקו את שלושת החודשים האחרונים לעומת שנה שעברה, השוו רבעונים, בדקו שכל הנתונים נכונים ושלא שכחתם להעביר אף ניירת לרואה החשבון. עברו על התשלומים, בדקו שהכל שולם, ערכו רשימת גבייה, וסדרו את הניירת קדימה לרבעון הקרוב.

עברו על המוצרים/שירותים/לקוחות:
עוד לפני ההחמרה בתנאי הסגר מרצון עברתי על כל לקוח ולקוחה ובדקתי- מהם השירותים הכי נמכרים שלו ולהיפך- מה הכי קשה להרים. אילו שירותים מצליחים ואילו פחות. מה חסר, מה יש ואיך אפשר לשווק כל אחד מהם דווקא עכשיו. לכל אחד יש שירות מנצח ואת מוצר הדגל, אבל חייבים גם מוצרים ושירותים נוספים- כאלו שאפשר להפסיק לספק בתקופת משבר וכאלה שאפשר לשים עליהם דגש דווקא עכשיו. אז מרווחים פחות אבל עדיין מרוויחים.
בדקו מהו המוצר שלכם שאפשר לקדם יותר בתקופה הזו? איזה מוצר אתם יכולים למכור יותר? ואם אין לכם משהו שמתאים לעכשיו- מה יהיה רלוונטי כאשר המצב ישתפר?

נצלו את ההזדמנות:
הזדמנויות נוצרות במסווה של משברים וזה תלוי בכם איך תסתכלו על זה. אם תראו את ההזדמנות תוכלו לנצל את הזמן לעשות דברים שאתם כבר המון זמן מתכננים בעסק ולא מספיקים- לבנות אתר, לחדש את דף הנחיתה, לצלם מוצרים, להכין מלאי- זה בדיוק הזמן וזו בדיוק ההזדמנות ונצלו את זה!

תנו שירותים בחינם:
נכון, לא רק שאתם לא מרוויחים אז עכשיו גם לתרום? לתת שירותים בחינם? כן. ממש ככה. למה? כי צריך לחשוב קדימה.  לא, אני לא מספקת את כל השירותים שלי בחינם אבל איפה שאני יכולה לסייע למישהו אחר, לתת ידע או שירות, הנחה משמעותית או סיוע אחר- אני שם. גם כי זה יחזור אליי ובגדול, וגם כי אחרי שהתקופה הזו תיגמר- והיא תיגמר- יזכרו אותי לטובה ויהיו עוד לקוחות. בהתחייבות. 

ואם כבר כתבתי את כל אלה זה הזמן גם לעמוד מאחורי כל אחד מהסעיפים ובגדול:צריכים עזרה?
מרגישים תקועים עם העסק?
לא יודעים איך תעברו את המשבר?
דברו איתי. איפה שאני יכולה לעזור ללא עלות או בעלות מופחתת ולסייע לכם לשרוד ובגדול- אני שם.

חן
0528-848286
אפשר גם במייל: www.habayit1@gmail.com
בפייסבוק: https://www.facebook.com/chenikrupnikpr/
באינסטגרם: https://www.instagram.com/chenikrupnikpr/
בלינקדין: linkedin.com/in/chen-krupnik-7bb7aa154

תגובות