אמא עובדת מהבית- עיצוב פינת עבודה!


נכון שיש לי משרד אבל הוא דורש יציאה מהבית ולא תמיד בא לי או יש לי כוח. תוסיפו לזה שני ילדים וימים חמים/קרים מדי ואני עובדת רוב הזמן מבית אלא אם כן יש פגישות בחוץ או טלפונים חשובים במשרד. זה לקח זמן אבל הבנתי שלעבוד בסלון/בפינת האוכל פחות נוח לכולם והחלטתי לעצב לעצמי פינת עבודה.



לפני כמה ימים החלטתי שאני צריכה לעצב אותה בהתאם בכדי לעשות הפרדה כמו שצריך בים הבית לפינת העבודה,  "כדי שתהיה הפרדה בין פינת העבודה לחללים אחרים חשוב לשים דגש על בחירה של פינה שקטה לכל שעות היום. אם אין אפשרות לבחור בפינה מבודדת ושקטה לייצר הפרדה עם וילון או מחיצה ניידת. בחללים ממש קטנים אם יש נישה כלשהי בקיר ואפשר לנצל אותה  עבור שולחן מתקפל שנפתח בעת הצורך זה מושלם" כך ייעצה לי ג'ודי מעצבת פנים ומתמחה בהום סטיילינג.

אז כבר לקחתי ממנה כמה טיפים לכל מי שרוצה לעצב פינת עבודה בבית:

שולחן וכיסא:
חשוב לבחור שולחן שנוח לעבוד איתו מבחינת גובה, עומק ומשטח. צריך מספיק מקום לרגליים, ומקום לכל הניירת, המחשב הנייד וכל דבר נוסף שתצטרכו. אם מדובר בעבודה רק עם מחשב נייד שולחן צר בעומק 50 ס"מ יעשה את העבודה.
יש לבחור כיסא אורטופדי שנוח לשבת עליו זמן רב מבלי שיכאב הגב או יגרם נזק.

אחסון:
מומלץ לאחסן את כל הקבצים במחשב ולהמעיט בניירת שמסתובבת על השולחן. אבל אם כבר יש ניירת- שתהיה מסודרת- ארון/מדף עם קלסרים וקופסאות סגורות כדי להימנע מבלגאן.

תאורה:
התאורה שמומלצת בפינת העבודה הביתית היא תאורה נעימה וחמימה, ואפשר להוסיף תאורה ישירה של אור לבן על השולחן שניתן להשתמש בו בעת הצורך.

אור טבעי:
במידה ויש לכן חלון או מרפסת- סדרו את הפינה בצורה כזו שתהיו עם הפנים לנוף. במידה ואתם סגורים בחדר קטן או בממ"ד- וודאו את כיוון פתיחת החלון שלא יפריע לכם כאשר פותחים אותו פנימה.

חשמל:
אל תתנו לכבלים להסתובב חופשי בטח שלא בבית בו יש ילדים, הסתירו אותם מאחורי השולחן מה שיבטיח לכם משטח עבודה נקי. כמו כן דאגו לשקע מעל גובה השולחן לצורך הטענות למיניהן בכדי שיהיה נגיד בזמן העבודה.

עיצוב:
צבעו את הסביבה בצבעים נעימים שמתאימים לחלל הכללי על מנת שלא ייווצר הבדל בין פינת העבודה שיבודד אותו מהחדר בו הוא נמצא. תלו מדפים, לוח שנה מעוצב, לוח מודעו, תמונות ומשפטי השראה שעושים לכם טוב ומעודדים אתכם לעבוד.

אני עיצבתי לעצמי פינת עבודה כייפית, צבעונית ונעימה, כזו שבגללה בכלל לא באלי לנסוע למשרד לעבוד...



חן קרופניק-יח"צ ועוד
מצאו אותי בפייסבוק
עקבו אחרי באינסגטרם



ואני גם בלינקדין
























תגובות