אבל למה זה כל כך יקר???


אחת השאלות שבעלי עסקים , בעיקר אנשי ונשות עסקים עצמאיים שונאים היא 'למה זה כל כך יקר?'
כי הם עובדים, משקיעים, חושבים ומעצבים ויוצרים ונותנים את הכל ואז מישהו חושב שזה פשוט לא שווה את הכסף, ומתמקח על המחיר. מעצבן, נכון?
אבל אין מה להתעצבן או לכעוס. זה לא מגיע ממקום של חוסר הערכה או זלזול. היום, כשיש ברשת הכל מהכל ובמחירי רצפה (ולפעמים יותר נמוך) קל להשיג דברים במחיר נמוך יותר וקשה להסביר למה המחיר הוא בגובה הזה. שימו לב לסמנטיקה- בגובה הזה ולא גבוה. כי זה שמישהו חושב שזה יקר לא אומר שזה יקר. זה פשוט יקר עבורו.
אנחנו חיים במדינה חופשית עם כלכלה חופשית ובשוק שבו כל אחד יכול לתמחר כיצד שהוא רואה לנכון ולדרוש את התשלום שהוא מאמין שמגיע לו וזה בסדר- לאדם ממולו נותר להסכים או לא, לקבל את המחיר או לא.
זה לא אומר שהמחיר גבוה מדי או מופרז, זה לא אומר שההצעה לא רלוונטית- כי יש כאלה שישלמו את המחיר ויש כאלה שיחשבו שהמחיר בהתאם. זה רק אומר שהמחיר לא מתאים לכם ספציפית או לאדם לו את מציעים את השירות וזה בסדר

כששואלים אתכם 'למה זה כל כך יקר?!?' ברירת המחדל היא לכעוס אבל זה מיותר. זה לא ישכנע את האדם מולכם לקנות ורק יעצבן אתכם יותר. אז מה עונים? הרי לא רלוונטי כלל להתחיל להסביר לו כמה השקענו ומאיפה הבדים ואיך באינטרנט אי אפשר לדעת מה יקבל...
פשוט מחזירים בשאלה:
יקר ביחסית למה?
אם זה יקר ביחס לאלי אקספרס הרי זה הגיוני. אבל היתרונות של המוצר שלכם הוא.... (שימו לב- לא החסרונות של הרכישה באלי אקספרס אלא היתרונות שלכם)
אם זה יקר ביחס לאותו מוצר בחנות רשת- כנ"ל.
אם זה יקר ביחס לאותו מוצר אצל מעצב/ת אחרים- זה בסדר. לכל אחד מותר לדרוש כמה שהוא רוצה וזה מה שאתם מאמינים במוצר וחושבים שהוא שווה.
א-ב-ל
זה גם הזמן לבדק בית!
כאשר מתמחרים מוצר או שירות צריך להתחשב בכמה פרמטרים ולקחת מספר דברים בחשבון על מנת להגיע למצב של תמחור נכון:
1.      מה המחיר הממוצע בשוק על אותו מוצר? מה המחיר הכי גבוה והכי נמוך עבורו?
2.      מהו מחיר המינימום שאתם מוכנים לגבות עבורו?

החלטתם שזה המחיר? אתם שלמים איתו?
אין צורך להתנצל!
אפשר לתת הנחה, אפשר לעשות מבצעים ואפשר גם לחייך בנימוס ולהגיש, 'שמחה שאהבתם.' וזהו. לנשום עמוק ולשחרר.
שימו לב שאם אתם שומעים כל הזמן שאתם יקרים זה הזמן לבדוק את עצמכם. ואם כל הזמן מבקשים הנחה, אולי כדאי לשבת על התמחור של כל המוצרים. אבל אני חוזרת ומדגישה- אם אתם שלמים עם המוצר והתמחור- תעמדו מאחוריו גאים. מי שזה יקר לו, הוא לא קהל היעד.
דוגמא מעולה היא מתחום הביגוד:
אני מאוד אוהבת לקנות בגדים. לפעמים בעשרה שקלים בשוק ולפעמים במאות שקלים בחנות של מעצב. לפעמים ברשת ששם אני מחכה למבצעים כי השמלה יפה אבל היא שווה יותר ב50%. זו החלטה שלי!
כל מקום דורש את המחיר שהוא רוצה ואני זו שמחליטה איפה ומה לרכוש. כמובן שאני גם מודעת להשלכות- אם בגד מהשוק ייהרס או ייתרם ואם בגד של מעצבת ייהרס אני אחזור לחנות לפיצוי- כי כשמשלמים יותר מקבלים יותר. בכל תחום.
וכרגיל, אם אתם לא בטוחים לגבי התמחור, בואי נשב לקפה (שאגב יכול לעלות 10 ₪ ויכול לעלות 20 ₪. אתם בוחרים איפה לשבת ואם לשלם)

חן קרופניק-הבית להתפתחות

יחסי ציבור ותקשורת שיווקית. 

מצאו אותי בפייסבוק

עקבו אחרי באינסגטרם

אני גם בלינקדין

תגובות