תמונה אחת עושה את כל ההבדל


לא סתם אומרים ש 'תמונה אחת שווה אלף מילים'. כי תמונה אחת מעבירה הרבה יותר ממילה, לפעמים אפילו יותר ממשפט. ובעידן של היום אנחנו מדפדפים כל כך מהר מדבר לדבר שתמונה לרוב תגרום לנו לעצור. (או כותרת, אבל זה כבר סיפור אחר). תמונות אמיתיות, אותנטיות- משדרות את המסר הנכון ומעבירות רושם ראשוני שגורם ללקוח לבחור (או לא לבחור) בשירות/מוצר שלכם.
כמה פעמים יצא לכם להיכנס לעמוד עסקי של חנות בפייסבוק ולראות תמונות מצולמות על הרצפה? חשק לקנות את הבגדים זה לא עושה...
ומה עם אתר של תכשיטים בו אי אפשר להבין מה האורך של השרשרת או הגודל של התליון כי הם מצולמים מהנייד על השולחן?
ולא, אלה לא דוגמאות קיצוניות אלא דברים שאני נתקלת בהם יום יום וחושבת לעצמי כמה נזק זה עושה למוצר שיכול להיות מהמם אבל התמונה (אחת!) הורסת לו הכל.
וזה ממשיך- עם תמונת פרופיל של מאמנת שהיא תמונה מטושטשת מלפני כמה שנים או עורכת דין שהתמונה שלה זה סלפי שלה בים או במסיבה....
ולא פחות גרוע- תמונות קנויות ממאגר תמונות או חינמיות מאגר אחר. ואז לכל מי שעוסק באותו תחום (או תחום אחר) יש בדיוק את אותה התמונה....
אז מה צריך לעשות? להשקיע ולצלם! בין אם לקחת צלם מקצועי או קורס צילום בנייד ולערוך בתוכנה בנייד או במחשב- חשוב שתשקיעו בתמונות הבאות:
-תמונה שלכם
-תמונה של המוצר/שירות
-תמונות אווירה
התמונות שלכן צריכות לגרום ללקוח לעצור, לקרוא, להתעניין, להגיב. במיוחד אם אתם מוכרים מוצר.
אם אתם המוצר- אתם המותג- אתם חייבים תמונות תדמית כמו שצריך. לא חובה להתייצב בסטודיו מקצועי ויוקרתי בחליפה- אלא לבחור מי יצלם, מתי ואיפה- בהתאם למי שאתם, מה שאתם מוכרים ומשדרים- תמונת תדמית צריכה להיות הכי אמיתית והכי אותנטית שיש.
יש המון טיפים שאפשר לתת בנושא צילום, הפעם אתרכז בטיפים לצילומי תדמית:
(כל התמונות שמופיעות פה צולמו על ידי לילך גל המדהימה)
שמרו על אותנטיות:
תתלבשו בהתאם למה שאתם עושים ומה שאתם רוצים לשדר. בלבוש- אין צורך להצטלם בשמלה או בחליפה אם אתם לא מתלבשים ככה ביום יום. מצד שני אין סיבה להצטלם בקרוקס וג'ינס...
התאימו את הבגדים לעסק- משהו שיהיה לכם נוח ומחמיא. הביאו כמה אופציות שמשדרות מספר דברים- התייעצו עם סטייליסטית קודם להתאמת צבעים וגזרות בשביל לשדר את המסר הנכון.
כנ"ל לגבי נעליים, תסרוקת ותכשיטים. השתמשו בהזדמנות הזו לפרגן למעצבים ומעצבות, זה תמיד מוסיף.




התכוננו לפני:
אתם לא הולכים לאירוע אז לא צריכים להשקיע באיפור מטורף אבל כן להתאפר! וקצת יותר מהרגיל כי מאחורי העדשה רואים פחות מפנים מול פנים. דאגו לסדר את השיער, לעשות גבות , לצבוע שורשים וכל דבר נוסף חשוב בכדי שתיראו טוב בתמונה.

תגוונו:
תצטלמו כמה תמונות עסקיות מייצגות ורציניות אבל גם תמונות משעשעות. תהיו ספונטניים, תזרמו עם מה שמתחשק לכם ושחררו מעצורים. התמונות הלא מתוכננות לעיתים הן התמונות הטובות ביותר.
הביאו אתכם מוצרים ופריטים שמשדרים את מה שאתם עושים- כאלה שמשדרים את העסק שלכם ושלבו אותם בטבעיות בתמונות.

חשוב להתייחס ליום הצילומים כאל יום עבודה- לקבוע מקום ושעה, לסגור את כל הפרטים מראש ולקחת בחשבון בלתמ"ים. התרשמו מהתמונות של הצלם לפני, ודעו בדיוק מה אתם מקבלים ווודאו שאתם באותו ראש- תיאום ציפיות הוא 50% מההצלחה, גם כשמדובר בתמונות.

חן קרופניק-הבית להתפתחות

יחסי ציבור ותקשורת שיווקית. 

מצאו אותי בפייסבוק

עקבו אחרי באינסגטרם

ואני גם בלינקדין

תגובות