אנגלית זה נכס

בגיל חמש נסענו לשליחות לארצות הברית. עד אז גדלתי בישראל וכמו כולם דיברתי בעברית. בבית ההורים לימדו אותי ואת האחים שלי מילים באנגלית להתנהלות בסיסית ואת השאר למדנו כשהינו שם. גם מסיפורים, גם מקטעי וידיאו מהתקופה רואים ושומעים אותי ואת אחיותיי ואחי מדברים אנגלית שוטפת במבטא אמריקאי כבד ואת ההורים שלי- אמנם מדברים אנגלית למופת עם אוצר מילים נרחב, אבל עם מבטא ישראלי. 
ככה זה בכל דבר אבל בעיקר בשפות- ילדים לומדים מהר והידע הזה נטמע בהם.

כשחזרנו לארץ ההורים שלי המשיכו להשקיע באנגלית שלנו שלא נאבד את הנכס החשוב הזה שרכשנו- דיברנו אנגלית בבית, צפינו בסרטים ללא כתוביות וקראנו ספרים באנגלית. כך גדלנו והמשכנו לדבר אנגלית ממש כמו כשגרנו בארצות הברית.  בבית הספר בזמנו התחילו ללמד אנגלית בסיסית מכיתה ד' ואני כבר היתי הרבה מעבר. בעצם, עד הלימודים הגבוהים כולל- כלל לא היתי צריכה ללמוד או להיבחן באנגלית פשוט כי זו כבר היתה שפת אם שלי ממש כמו עברית.

השפה הנוספת הזו, שהיא השפה השלישית המדוברת ביותר בעולם (אחרי סינית וספרדית) היא סופר חשובה שכן רוב העולם המערבי מתנהל באנגלית , והיום- גם כל המדיה החברתית והרשתות- ולכן ממש לא מספיק לדעת אנגלית בסיסית או רק להבין בקטנה- צריך ממש לדעת לדבר אותה. לכתוב, לקרוא, לדבר- להתנהל באנגלית.

היום כבר מבינים כמה לימודי אנגלית הם חשובים כמה שיותר מוקדם ולכן בבית הספר כבר מתחילים ללמוד אנגלית בסיסית מכיתה א', והילדים שלנו- ברגע שהם נחשפים לרשתות החברתיות ולטלפונים החכמים וסדרות הטלוויזיה לומדים אנגלית- אבל זה לא מספיק! בכדי שהם יוכלו לדבר אנגלית ברמה גבוה או ברמת שפת אם צריך שהם יחוו את האנגלית בצורה נעימה, כיפית, מלמדת, ממש כאילו הם גרים בארץ דוברת אנגלית. והדרך לעשות זאת היא חוגי העשרה באנגלית- כבר מגילאי גן.
כן, גם אותי שלחו לחוג כזה מיד אחרי שחזרנו לארץ בכדי שאמשיך לתרגל את השפה האנגלית- בצורה חווייתית וטובה, לא חוג שאשנא ללכת אליו אלא חוג שאחכה ללכת אליו- קבוצה של ילדים שמשחקים ומתנהלים באנגלית ובכך לומדים בצורה מהנה ומקדמת. וזה חשוב!

כהורים אנחנו משקיעים כל כך הרבה בחינוך של הילדים וגם בפנאי שלהם- בחוגים ובהעשרה, בקידום ובעצמה. ההמלצה שלי? אנגלית! כל שפה זרה היא נכס אבל אנגלית כשפה נוספת היא לא רק מומלצת- היא חובה. וככל שהילד ילמד יותר מוקדם ובצורה יותר מהנה ומקדמת- הוא ידע אנגלית טוב יותר, יוכל להתקדם בחיים בקלות (נסיעות לחו"ל, טיולים, עבודה, לימודים...) וגם יאהב את השפה.

סבין, בעלת בית הספר ללימודי אנגלית My English Club מורה מקסימה לאנגלית מרמת גן פיתחה שיטה ללימוד אנגלית כבר מגילאי גן חובה- כזו שמאפשרת לילדים ללמוד בכיף, בהנאה, ולא פחות חשוב- להתקדם בצורה כזו שהם יכולים לדבר לקרוא ולכתוב בשפה וגם ליהנות מכל רגע.  

מאז השליחות ההיא כבר הספקתי להיות בשליחות נוספת בתיכון שוב בארצות הברית רק הפעם בדרום (ולזכות במבטא דרומי למהדרין) וגם לגור תקופה באיטליה וללמוד איטלקית. את לימודי האיטלקית אגב שלמדתי בארץ לא אהבתי ב-כ-ל-ל וזו אחת הסיבות, בנוסף לעובדה שלמדתי את השפה בגיל מאוחר- שאני לא מדברת אותה ברמה שאני מדברת אנגלית.

ואיך זה עוזר לי?
אני יכולה להציע ללקוחות כתיבה שיווקית בעברית אנגלית ואיטלקית.
אני יכולה (וגם עשיתי זאת במשך שנתיים) לפתח את הקריירה שלי בחו"ל
אני מסתדרת בנסיעות לצורך הנאה ועסקים כאילו אני תיירת מארה"ב 😊
ההמלצה שלי? תשלחו את הילדים כבר עכשיו ללמוד אנגלית. אם אפשר אז אחר כך עוד שפה (בתקווה שעד שהם יגיעו לחטיבה כבר תהינה אפשרויות נוספות חוץ מערבית וצרפתית) 
אבל קודם כל אנגלית. 
תאמינו לי זה ישתלם להם.

תגובות