הפייסבוק לא עובד לי....


כבר חמש שנים שאני מנהלת את המשרד שלי. כבר חמש שנים שיש לי דף פייסבוק אישי ועסקי. ורק פעמיים עשיתי קידום ממומן. וגם הוא היה מתוכנן מראש ובעיקר ניסיון. ולמה זה? כי אני חיה בפייסבוק. לא מפרסמת בו, לו עובדת בו- אלא חיה בו. מסתובבת בו כמו ברחוב, משתפת ומשתתפת כמו בקבוצות נטוורקינג, מביאה לקוחות, פוגשת אנשים (אפילו יוצאת לדייטים 😊) ואתם יודעים מה? זה עובד! ולא רק לי, אלא גם לכאלה שאני מנהלת להם את העמוד. כי במקביל לניהול העמוד אני גם מלמדת ומסבירה מה חשוב בכדי שיוכלו לעשות זאת בעצמם.
לאחרונה כל הלקוחות שמגיעים אליי מגיעים עם אותה אג'נדה ואותן שאלות כאילו כולם הורידו קובץ זהה, או הקשיבו לאותה הרצאה.

הפייסבוק יש לו אמנם חוקים (שמשתנים כל רגע וחשוב לעקוב) אבל הוא בעיקר מדיה חברתית! כלומר- הוא לא לוח פרסום, הוא לא לוח מכירה, והוא בטח לא נועד להביא לקוחות שקונים. הוא לא מביא אותם- הם באים לבד. וגם אם תעבדו לפי כל החוקים ותסמנו וי על כל מה שלמדתם בקורסים שעברתם- זה לא יעבוד פרפקט. ולמה זה?
1.      כי החוקים שלו משתנים בכל רגע ומתעדכנים
2.      כי יש הרבה יותר מפרסמים מאשר לקוחות
3.      כי צריך תוכן מקורי ותמונות מקוריות ומעניינות
4.      כי אי אפשר להעתיק מישהו אחר גם אם הוא ממש מצליח
לקוחות לא באים ביום, בשבוע, ולפעמים גם לא בחודש. וצריך התמדה- מה שרוב האנשים שוכחים...
אני נמצאת בפייסבוק לאורך כל היום- עבורי ועבור הלקוחות שלי. היא מהווה 70% ממקור ההכנסה שלי וכשאני מספרת את זה ללקוחות הם עונים “לא חוכמה, את מוכרת שירות… … אני מוכרת מוצר!”
אז זה הרגע להזכיר שאני לא מוכרת!!!  בטח שלא במדיה החברתית. מה אני כן עושה?
אני מקדמת. מעלה לסדר היום. מכניסה לתודעה.
אז החלטתי לשתף אתכם בשאלות שחוזרות על עצמן, ובתשובות שלי לכל אחד ואחת, שאם תקשיבו באמת, תיישמו ותתמידו- תראו שתעבודנה גם בשבילכם:
  1. הפייסבוק הוא לא המדיה החברתית היחידה הפייסבוק הפך להיות שם נרדף למדיה חברתית אבל הוא לא היחיד. יש אינסטגרם, לינקדין, יוטיוב. לכל אחד מהם יש קהל גדול ופעיל- ולכן אני ממליצה לבחור לפחות עוד מדיה אחת רלוונטית ולהשקיע בה. אני לדוגמא נמצאת בפייסבוק ובלינקדין. לכל תחום יש לפחות 2 מדיות שמתאימות לו ולכן למדו את שתיהן והשקיעו בהן.
  2. איך אני מביאה עוד עוקבים? פוסט ביום זה לא חופר?!?”- שתי השאלות האלה לגמרי סותרות זו את זו. קודם כל כי מבחינת נתונים צר לי לספר לכם שפחות מ 10% מאלו שעשו לייק לעמוד שלכם רואים את מה שאתם מעלים. ושנית- זו הדרך להביא עוד עוקבים.. אם תתמידו בפוסטים מעניינים, קריאים – אנשים יגיבו. יתייגו. ישתפו. ככה מגדילים חשיפה. זה לא אומר שחובה פוסט כל יום , אבל כל דבר עם תוכן, עם ערך הוא רלוונטי. יש האומרים לא לכתוב ארוך מדי, יש האומרים להאריך- אני אומרת תכתבו! אם אתם מעניינים, זורמים, מעבירים את המסר- גם פוסט ארוך זה מעולה. תגוונו. אתם תראו בעצמיכם את העלייה בעוקבים ובתגובות ותגלו מה מעניין את קהל הקוראים.
  3. איך זה שלהם זה עובד? את יכולה לכתוב כמו אצלם?” זה מעולה! יכול להיות. ויכול להיות שהם גם שילמו על קידום ויכול להיות שזה מתאים לקהל הלקוחות שלהם ולא שלכם. אם אתם לא מאחורי הקלעים של דף- אין לכם מושג מה נעשה בו ולכן אל תשוו, אל תחקו ואל תנסו להיות כמו אחרים. מקוריות זה שם המשחק. נכון שיש דברים שעובדים לאחרים ואפר לנסות אותם כמו צורת כתיבה, שימוש באימוג'י וכדומה, רק שימו לב שאתם לא הופכים את הדף שלכם לדף של מישהו אחר אלא נשארים עצמכם.
  4. לא היה לי אפילו לייק אחד על הפוסט האחרון!”שאלת השאלות- אתם רוצים לייקים או קונים? נכון, יש עניין גדול וחשוב בנראות אבל אני מעדיפה לייק אחד או אפס לייקים אבל פנייה בפרטי. כי אני רוצה שירכשו את המוצר/שירות שלי, ולא שיעשו לייק וידפדפו הלאה. ואם קיבלתם 1000 לייקים ותגובה אחת? ואף רכישה? הבנתם את הרעיון. אבל זו גם שאלה טובה. כי אם קיבלתם רק לייק, אז מה חסר בפוסט? הנעה לפעולה! כתבתם יפה, שיווקתם מעולה- קיבלתם לייק. ביקשתם מהקורא משהו, הנעתם אותו לתגובה או רכישה- הלייק פחות מעניין ופחות חשוב, אל התגובה. נתקלתי לאחרונה בקידום ממומן שהגיע ליותר מ10,000 אנשים אבל רק 3 לחצו על הלינק בפוסט. ז"א ש10,000 ראו את הפוסט אבל הוא הניע לפעולה רק שלושה אנשים. זה כלום מבחינת אחוזי חשיפה! וכמות הלייקים בכלל לא מעניינת אלא- האם אנשים רכשו?
  5. באילו שעות כדאי לפרסם?”נכון שיש שעות שרוב האנשים בפייסבוק, אבל האם רוב האנשים הם הלקוחות שלכם? מה שחשוב זה לבדוק מתי הלקוחות שלכם בפייסבוק ולפרסם בהתאם. הנתונים בפייסבוק יראו לכם אילו פוסטים הכי נקראים ומתי- וזה חשוב יותר מאשר מתי רוב האנשים שותים קפה מול המסך.
אחת העצות המצחיקות אבל הטובות היא של חנוך דאום שכתב פעם בדף שלו שאם אין מספיק לייקים לפוסט הוא מוחק אותו. למה? כי הוא יכול. כי אם חוסר התגובות ביאס אותו הוא לא רוצה את הפוסט הזה. והוא צודק- הפייסבוק הוא עכשווי ומיידי- לא עבד? תמחקו.
אז מה כן יעבוד לכם?
חיכיתי לשאלה הזו 😊
מוזמנים לשלוח לי לינק לדף שלכם ואעבור עליו בשמחה עם עצות לשימור ושיפור.

חן קרופניק-הבית להתפתחות

יחסי ציבור ותקשורת שיווקית. 

מצאו אותי בפייסבוק

עקבו אחרי באינסגטרם

תגובות