היכון, הכן, הצג!


בעולם הויזואלי והקצר בזמן של היום הדרך הטובה ביותר להציג את עצמיכם בפגישה פוטנציאלית הוא מצגת. כן, אותה מצדת פאוור פוינט שלמדתם להכין אי שם בתיכון או בתחילת האוניברסיטה וגם אם לא למדתם- מדובר בתוכנה קלה להבנה ולשימוש וחשוב שתכירו אותה ותדעו איך להכין מצגת.
אין צורך להכין מצגת ארוכה ומפוצצת באפקטים, אלא להשקיע במצגת מקצועית ומעוצבת שתעביר את המסר ללקוח במספר דקות- שזה כל מה שיש לו וזה כל מה שאתם צריכים.

רגע לפני שאתם מתיישבים לגלות מחדש את כל נפלאות הפאוור פוינט, הנה מספר כללים שיסייעו לכם להכנת מצגת עסקית:
זמן ההצגה:
הממוצע במצגת הוא סלייד (תמונה) לדקה. אם יש לכם חמש דקות בלבד קחו בחשבון שבקושי תגיעו לסלייד השישי ולכן התאימו את כל המידע הרלוונטי (והרלוונטי בלבד!!) במספר הסליידים שיש לכם להראות בפגישה.
המצגת היא המלווה:
אתם לא מלווים את המצגת אלא היא מלווה אתכם, כלומר, אתה זה שמעביר את המצגת ואם מישהו אחר ינסה הוא לא יצליח כמוך. המצגת מציגה מידע כללי, נקודות חשובות שאתה צריך לזכור אבל לא מעבירה את המידע מילה במילה- אלא משמשת כקו מנחה.
תבניות ואפקטים:
נכון, זה מפתה מאוד אבל תשמרו את זה למצגת יומולדת לילדים. במצגת עסקית יש להיצמד לתבנית אחת בסיסית ונעימה לעין, מסודרת ונקייה בצבעי הלוגו שלכם. חשוב לא להעמיס לא בצבעים ולא באפקטים שמושכים את תשומת הלב מהעיקר.
מידע רלוונטי:
המצגת באה לענות על השאלות העיקריות (זה גם מה שצריך להופיע בסליידים עצמם)
מי אתם (רק מה שרלוונטי לפגישה ולא כל קורות החיים שלכם)
מה אתם עושים ודוגמאות לפרויקטים רלוונטיים
מה אתם מציעים בפגישה הזו ספציפית
היתרונות שלכם או יותר נכון- למה לעבוד אתכם
בכל פעם שאתם מרגישים שהמצגת שלכם עמוסה מדי או שיש בה יותר מדי מידע ואתם לא יודעים איפה לצמצם- תורידו את כל המידע מסביב לתשובות לשאלות הרלוונטיות האלה ותישארו עם מה שחשוב.
שימו לב שמילת המפתח במצגת היא רלוונטיות, כך שלכל פגישה יכולה להיות לכם מצגת מעט שונה עם סליידים רלוונטיים לאותה פגישה וזה בסדר גמור, כל עוד הקו הכללי זהה, ובמצגת יש לוגו ופרטי התקשרות שלכם.

המצגת מוכנה? את השלב הראשון עברתם. עכשיו הרגע בו צריך להיות מוכנים להציג אותה.
העלו אותה על המחשב, בדקו שהיא עובדת כמו שצריך ותעבירו אותה בפני קהל בשביל לראות איך אתם מסתדרים, איך היא מתקבלת וכמובן- כמה זמן היא לוקחת.
נתקעתם בשלב העיצוב? יש לכם מצגת ואתם רוצים להתאמן על ההצגה שלה?
(גם) בשביל זה אני פה:
חן קרופניק-הבית להתפתחות
יחסי ציבור ותקשורת שיווקית. 
מצאו אותי בפייסבוק
עקבו אחרי באינסגטרם


תגובות