אורגני זה לא רק ירקות. וזה מה שעובד היום במדיה.


 אם גם אתם מרגישים האטה וירידה משמעותית במדיות החברתיות אתם לא לבד. העלייה בכמות המפרסמים והעובדה שקהל היעד נשאר פחות או יותר זהה- מקשים על הפרסום. תוסיפו לזה חברות גדולות שמוציאות אלפי ועשרות אלפי שקלים על קידום ממומן ובוטים שעושים לייקים ומורידים אותם רגע לאחר מכן, קשה להיחשף לקהל חדש.
הרבה עסקים פונים לקידום ממומן אך האמת הוא שמדובר בפיתרון שלא תמיד מתאים לעסק קטן מכמה סיבות:
1.      הקידום יביא עוד לייקים אבל לאו דווקא עוד מעורבות.
2.      המדיה החברתית פועלת בעיקר על תוכן ועל תגובות ופחות על סימוני לייק ולבבות
3.      קמפיינים מביאים לחשיפה מיידית וגדולה ולאחר מכן לירידה משמעותית ומיידית.
4.      יש צורך בהמון סבלנות ולא מעט כסף לקמפיינים- לבדוק מה עובד.
אז מה הפיתרון? 
קידום אורגני. אורגני תמיד עבד, תמיד עובד וגם תמיד יעבוד. כי עם כל הכבוד לפרסומות ותוכן שיווקי- בסופו של דבר כל הרשתות בנויות על חברתי ועל תוכן מעניין. אז פשוט צריך לדעת לעניין ולמשוך את תשומת ליבו של הקהל הרלוונטי.

נתחיל באודות ובפוסט הכרות:
תוודאו שכל הפרטיםה רלוונטיים באודות מעודכנים ועדכנו את היפור שלכם מדי פעם. כל שינוי שתפרסמו יתפרסם אצל הלקוחות ויביא לתגובות.
חשוב שתקפידו על פוסט הכרות- פוסט עם תמונה אישית שמסביר מי אתם, מה אתם מציעים, מה יש בדף ואיך מגיעים אליכם. תנעצו אותו בראש הדף לתקופה מסוימת, גם תגובות של 'מהממת!' ו 'כל הכבוד לך!' מחברים יקפיצו את הפוסט ואת החשיפה שלו.
תכתבו מהלב:
אל תנסו למכור. אל תכתבו שיווקית. אל תחשבו על כל משפט שאתם כותבים. תכתבו. תוציאו הכל לדף או למחשב ולאחר מכן תערכו בקטנה- סימני פיסקו, תיקוני כתיב, התאמה. אל תתנצלו על אורך הפוסט, אל תזהירו מראש שמדובר בפוסט אישי, פשוט תשתפו. כמה שיותר אישי ואמיתי- ככה אנשים יזהו ויזדהו ויגיבו.
תניעו לפעולה:
"יש לי המון לייקים אבל אין תגובות" זו תלונה שאני שומעת הרבה. הצצה קטנה לפוסט מגלה שלא ביקשתם כלום. לא שאלתם שאלה, לא התעניינתם בדעה של הקוראים- מה יש להם להגיב? אם אתם רוצים שיגיבו תשאלו משהו. תעלו נושא לדיון. תסבירו להם בדיוק מה אתם רוצים. בלי להגיב "אני" ובלי מספור של משימות.
אל תתעצלו- תצלמו!
תשתדלו לא להשתמש בתמונות קנויות או חינמיות- ואם כן, עצבו אותם. את התמונות הלקוח מזהה בכל מקום ופחות אתכם. הפוסט יכול להיות מהמם אבל התמונה תהרוס אותו... תשקיעו- תעצבו, תצלמו, תהיו יצירתיים. אפילו קבעו יום צילומים ותדאגו למאגר שלכם- העיקר שתהינה לכם תמונות רלוונטיות שהן רק שלכן. ואל תעלו תמונה לא קשורה עם הכיתוב 'תמונה ליחס'. התמונה תמיד צריכה להיות קשורה. רוצים בלי תמונה? תדאגו שהפוסט יהיה כזה שממש ימשוך את תשומת הלב בקריאה בלבד.
תהיו פעילים:
אם אתם רוצים שיגיבו לכם- תגיבו גם. אם אתם רוצים שיענו, ישתפו, ישתתפו- אז תנו דוגמא. תיכנסו לדפים של קולגות ותענו מעבר ללייק. תשתתפו בקבוצות. תהיו מוכרים ופעילים- וזה יחזור אליכם. מה שכן- אל תפנו בכל תגובה אליכם לדף או ליצור אתכם קשר. אתם לא פה למכור- אתם פה בשביל שיכירו אתכם.
סרטונים:
החשיפה של סרטונים הינה גדולה יותר מתמונות לכן אם אתם בעניין- צלמו והעלו. זה לא אומר שחייבים סרטונים ערוכים ומקצועיים אלא כמו תוכן כתוב- שיהיה מעניין, משעשע, בעל ערך. סרטון קצר וקולע שאנשים ירצו לצפות בו.
אל תוותרו על הסטורי:
אחד הכלים האפקטיביים ביותר שיש במדיה החברתית וגם ניסיון מעולה להתכונן לסרטונים. אם אנשים יתחברו אליכם- הם יתחברו אל המותג. לכן שוב הדגש הוא- לא למכור!!!! אלא פשוט לחבר אליכם. סרטונים קצרים וחמודים, כל דבר שמתייג אתכם ומחבר אליכם- בכדי שאנשים ירצו להכיר לעומק ויעקבו אחריכם. תראו לבד עם הזמן מה עובד ומה פחות

ושוב אני מזכירה- המדיה כולה עובדת על תוכן. אם תהיו אמיתיים ומעניינים, אתם תיחשפו גם בלי לשלם על כך. ומה קורה אם יש לכם משהו ממש חשוב להגיד ולהעביר לעולם ואין חשיפה? בקשו מחברים ומשפחה שיגיבו וישתפו את הפוסט. שיכתבו משהו-ככה החשיפה תגדל והתפוצה גם.

מוזמנים לשלוח לי לינק של הדף העסקי שלכם ואשמח לתת טיפים ועצות: 



חן קרופניק-הבית להתפתחות

יחסי ציבור ותקשורת שיווקית. 

מצאו אותי בפייסבוק

עקבו אחרי באינסגטרם


תגובות